2004年4月


ホームに戻る

4月30日

奥さんが実家に帰ってるので、久しぶりに独りの夜。
10年くらい一人暮らししてたのに、久しぶりに独りになると、妙に寂しいです。
プライドのビデオも見たし、もう寝るか。

Now,I am alone because my wife is in her family home.
I had lived on my own for about ten years,but I feel lonely now.
I have just watched a PRIDE video.I'm gonna bed.


4月29日

突然、ガーデニングもどきをやってみようということになりました。
で、早速サカタのタネの店に行って、植木鉢と苗と種と土を購入。
ミント、ルッコラ、ローズマリー、しそ、バジル、ナスタチウムを育てる予定です。
よく見たら、ほとんど食えるもんばかりだな。

I have started a gardening.
I bought flower pots,plants,seeds,and soil.
And I'm going to bring up mint,rocket,resemary,shiso,basil,and nasturtium.
We can eat most of them.


4月28日

なんか、政治家同士で年金未払い期間暴露大会が行われているみたいじゃないですか。
結局、自分が掛け金を払ってるかどうかすらよく分からないような年金制度そのものに問題があるんでしょう。
この際、払ってるかどうかってのは大きな問題じゃない気がします。
と、学生時代に数ヶ月未納期間がある僕はそう思いました。

Well,some politicians haven't pay national pension premiums.
I think that the problem is for complex of national pension system.
And It matters little whether paying or not.
I think so because I haven't pay it in my college days.


4月27日

トイレに入ると、でっかい外国人が用を足していました。
「ジャーッ」ってすごい音がしていました。
途中「ぶっ」と豪快なおならをしました。
最後におしっこを切るときの豪快な腰振りもさることながら、何がどこに当たってるのかわかんないけど「ぺちぺち」という音が聞こえてきました。
なんか、いろんな意味で自信を失いかけました。

When I was just in the toilet,a big foleigner was doing his business.
I heard a sound,"Jaaah!".
And I heard a sound,"Boo!".
At the last,he swayed his hips.I heard a sound "Peti Peti".
I almost lost confidence.


4月26日

久しぶりにフットサル。たのしー。

なんと、藤田田さんが死去されましたか。
奇しくも、日米両マックの重鎮が立て続けに亡くなってしまったことになりますな。
ご冥福をお祈りいたします。
それにしても、藤田氏に関わらず、成功した人のビジネス伝説ってのは、なかなか面白いもんです。

I played futsal after a long time.I enjoyed very much.

Den Fujita has passed away.
Grand persons of McDonalds both America and Japan has passed away.
May their soul rest in peace.
By the way, commencing with Mr.Fujita,the success stories are interesting.


4月25日

今日はプライドGP開幕戦。
なかなか波乱の展開だった模様。
地上波で見れるのは27日だけど、楽しみだなー。

TBSの「オレンジデイズ」に、思わず感情移入してしまった。
ドラマって、意外と面白いですね。

It was a PRIDE GP today.
It seems eventful.
I'm looking forward to watching on the TV at 27th.

I have empathized with "Orange Days".
A drama is unexpectedly interesting.


4月24日

キルビルVol.2を観ました。
割と普通の映画って感じ。

かみさんと、横浜のスカイスパに行きました。
ここはいいですよー。風呂だけじゃなくて、休憩所やレストランやマッサージもあり、かなり充実しています。
男風呂の中に韓国式あかすりコーナーがあったんですが、そこのマッサージ師が若い女性ってのが、ちょっと変だと思いました。
みんなちんこまる出しで、若い女性に垢すりしてもらってるんだもの。
健康ランドと風俗の中間のメンタリティが必要だと思いました。

I saw Kill Bill Vol.2.
I think it is an average movie.

I've been to Sky Spa with my wife.
That's good.There are bathes and a restaulant and massage service.
There was a Korean massage corner in the boy's bath,and massagers were young women.It is strange.
Everybody was massaged in the nude.
We should make up our mind.


4月23日

うわー、三菱自動車やばそう。
今年の新入社員、ついこの間入社したばっかりなのにこんなことになるなんて、ちょっとかわいそうだな。

鼻炎で、ティッシュの消費量がすごいことになってます。

Mitsubishi Motors is dicey.
I feel sorry for the new employees.

I got sinus infection.And I'm using a lot of paper.


4月22日

数日前、実家から荷物が送られてきたんだけど、その中にナゾの箱が入ってたんです。
空けてみると、30センチ四方はありそうな、木彫りのつがいのふくろうの置物が入っていました。
父が北海道に出張に行ったとき、お土産で買ってきてくれたそうです。
気持ちはありがたい、本当にありがたいんだけど、狭い我が家には正直ちょっとじゃま。
しかも裏に僕たち夫婦の名前が刻まれているので、余計処分に困ります。どうしよう。

A strange box was in a small package from my family home.
A big owl figurine was in the box.
It was my father's souvenir.
I'm very flattered,but it is too big for my apartment.
As well as,our name made an imprint on it.I'm in trouble now.


4月21日

先日、久しぶりに平日午前中のNHK教育テレビを見ました。
国語の番組に光浦靖子とパペットマペットが出ていました。
最近の教育テレビの番組には、かなりの著名人が出てるんだなーと、ちょっと感心しました。
そういや小学生のときは、風邪で学校を休んだときなんかは教育テレビを見るのがすごく楽しみだったなあ。
特に、理科の実験番組が好きだったな。
実験は大好きだったけど、授業ではほとんどやらなかったもんね。

I watched NHK educational channel after a long time.
Yasuko Mitsuura and Puppet Muppet were on the program of Japanese.
I was surprised for them to be on the program.
By the way,I liked to watch NHK educational channel when I was absent.
Especially,I liked the experiment program.
I liked the experiment class.But my teacher didn't do it as such.


4月20日

すごく久しぶりに、普通に仕事した気がしました。
あー、めんどくせー。仕事ってめんどくせー。
とまあ、ちょっと後ろ向きに作業をこなしてみました。

後輩エヌから、ワインとチーズをいただきました。
うめー。すげーうめー。
とまあ、奥さんと飲んでみた。おいしかったです。
なんか、十日くらい毎日酒飲んでるな。

I worked commonly after a long time.
What a bother.
I thought so to work.

I got a bottle of wine and cheeses from my friend N.
It was very good.
I drunk it with my wife.It was good.
Well,I'm drinking every night since ten days ago.


4月19日

京都最終日。
宿の近くに壬生寺があったから、行ってみました。
新選組ブームのせいか、平日なのに割と観光客がいました。まあ俺もその一人。
八木邸も見たけど、入場料千円も取られました。ぷんぷん。

あとは、適当に歩いて新幹線「こだま」に乗ってだらだら帰宅。
「ぷらっとこだま」、安くてよいです。


4月18日

京都二日目。
今日の午後はお互い自由行動。かみさんは主にショッピング。

んで、僕が行ったところその一。日本三大部落、崇仁地区
日曜日の午後、と言うこともあるんでしょうが、京都駅から程近いのに観光客なんかは全然歩いてなくて、なんとなく雰囲気も暗め。歩いてるだけでちょっとブルーになります。先入観かもしれないけど。
やっぱり肉屋とか靴屋が多かったです。じゃりんこチエに出てくるホルモン屋、つーか街の飲み屋みたいなのもたまにあって、そこそこにぎわってました。

もう一個行ったところ、任天堂。
ま、ふつーの会社でした。当たり前ですな。
今回は、ほとんど写真を撮らなかったんですが、任天堂だけは正門など3枚くらいとりました。


4月17日

さて、京都。
今回は観光スポットなんかをがつがつ回らず、てきとーに行く旅行です。
唯一行くと決めていた観光スポット、大原(京都大原三千院ですな)。静かでなかなかよかったです。
夜は義母様の実家である西宮に泊めていただきました。久しぶりに湯船につかったけど、気持ちいいですなー。

I was in Kyoto.
This is an easy trip.
I've been Ohara.It was a quiet and good place.
In the night,I was in my grandmother-in-low. I got in the bathtub.It was good.


4月16日

明日から2,3日京都に行ってきまふ。ただの旅行です。けけけ。

I'm going Kyoto for a few days from tomorrow.That's just going on a trip.


4月15日

今日は上着いらないな、と思って家を出たけど、やっぱり夜寒かった。
微妙な季節だから、風邪引きさんも結構いるようで。

おお、イラク3人組開放ですか。

プールに浸りたい、とふと思いました。

I felt it was warm in this morning,but it was cold in tonight.
There are many people who caught a cold.

Three Japanese in Iraq was left.Congraturations.

I want to dunk myself in a pool.


4月14日

「スカートのぞいてない」
すごいぞ、植草メンバーのこの往生際の悪さ。
田代も「ミニにたこ」とか言ってたし、この性癖の人たちは言い逃れする特徴もあるのか!?

"I've never peeped in the skirt."
Member Uekusa is a bad loser.
Tashiro also said "Mini ni tako".They would tend to put off.


4月13日

イラクのニュースしかやってないなあ。

出川哲朗がプロポーズしたのって、テレビの企画でだったのか。奥さんよく怒らなかったな。

There are only the news about three stupidly Japanese.

I knew that Degawa proposed on a TV program.And it was amazing that his wife got angry.


4月12日

発熱して一回休み。

とくダネ!でおなじみのコメンテーター、植草一秀メンバーが逮捕されたそうではないですか。
女子高生のスカートの中なんて、だいたいジャージなのにね。

I got a fever.

Kazuhide Uekusa who was on Tokudane! was arrested.
There is usually jersey in the skirt of a high school girl.


4月11日

TBSのドラマ「オレンジデイズ」を見ました。
普通のドラマを見るのは久しぶり。なかなかおもろい。
それにしても北川悦吏子のドラマは、ハンディキャッパーがよく出る。
これで日曜日のテレビスケジュールは、火の鳥→新選組!→オレンジデイズと3番組が連続することになりました。

I watched TV drama "Orange Days".
I watched TV drama after a long time.And it was interesting.
By the way,some handicapped person is often on Kitagawa Eriko's drama.
Well,I'm watching TV drama on sunday like this:Hinotori->Shinsengumi!->Orange Days.


4月10日

いまさらですが、スターバックスコーヒーのバニラフラペチーノにはまりました。
これはうまい。おまけに今日は暑かったので、なおさらうまかったです。
んで、そのあとはフットサル。こちらもなかなか面白かったな。

I addicuted vanilla frappetino.
It was warm and the taste was very good.
After that,I played futsal.I enjoyed it.


4月9日

来週また京都に行くんで、行く場所検討中。
というか、カミさんがほとんど選定してるんだけど。女の人は食い物屋がほんとに好きなんだねえ。
僕は今度こそ任天堂本社に行ってくる予定。もちろん中には入りませんよ。

I'm going Kyoto next weekend.And I'm checking up going places.
For the most part,my wife selects.She likes food stores.
And I'm going Nintendo.But I wouldn't be able to be into there.


4月8日

久しぶりにフットサルやって、リフレッシュ。

イラクで日本人3名拘束かー。
テロリストが無条件で人質を解放ということでもない限り、どう対処しても文句を言う人はいるでしょうね。
政治家の人って、こういうどうしようもないとき、どうやって気持ちに折り合いつけてるんだろうか。非常に興味があります。
と思ってたら、ネットでは自作自演説が浮上。まさかとは思うけど、なるほどいろんな考え方があるな。

I played futsal and renewed myself in body and spirit.

Three Japanese people were held by terrorists in Iraq.
Some mutterer would exist no matter what the government do something.
I am interested in the mind set of the politicians in a case like this.
By the way,playing their own work theory is on the net.


4月7日

いままでは、10時ごろ出社するとほとんど誰もいなくて落ち着いて仕事できてたんだけど、最近は周りの人の出社時間が早まって、午前中からオフィスには人がいっぱいです。
周囲の視線が気になって、午前中の楽しい2ちゃんねるタイムが台無し。どうしてくれるんだと言いたい。

In the past,I could settle down to work before 10 A.M. in my office because there were only a few people.But now,many people come to the office before 11 A.M.
So,I can't settle down to surf the net.


4月6日

最近メンタルヘルスに対する関心が高まっているのですが、今日も会社でメンヘル談義をしてしまいました。
今の世の中、かなりの人が悩んでますね。
メンヘルな話を聞いてると、こっちまでつられてメンヘルになりそうなんで、危険です。
でも今日は、ちょっと恥ずかしい部分も話せてすっきりしたし、話し相手のほうもすっきりしてたみたいだから、よかったです。
人と話すのって、すっきりするし自分の考えも知らないうちにまとまるし、なかなかいいですね。

I talked with coworkers about mental health.
Many people have questions.
I almost overcast by hearing about mental health.It is dangerous.
It was good for me to talk about my almost things with someone.I felt good for him too.
Talking with other people is good because we can be refreshed and ideas take shape.It's good.


4月5日

古館伊知郎の「報道ステーション」を見てみました。
初回だからしょうがないんだろうけど、古館のがんばりが若干空回りぎみで、はらはらしながら見ていました。がんばれ。

新卒採用面接の面接員なんぞやってみました。
なかなかむずかしいですね、通すのが。

I watched Furutachi Ichiro's "Houdou Station".
Furutachi hustled very much but he wasn't paid off.

I tried to be an interviewer for fresh from college.
It was difficult to let through.


4月4日

昨日の日記で「カミさんと言い争いをした」と書いたけど、義理の父がたまにここを見てるのを忘れてました。
お義父さま、どうかご心配なさらずに。

最近、ちょっとだけ「新撰組!」が面白くなってきた。
さらに、今日から「火の鳥」が始まったので見てみた。
NHKのアニメって久しぶりに見たけど、NHK独特の雰囲気は昔とあんまり変わってない気がする。なんだか懐かしかったです。

I remembered that my father-in-low sometimes watched this diary.
My father,don't worry.

Recently,I'm interested in "Shinsen Gumi" .
And I watched "Hino Tori".
I watched NHK's anime after a long time and felt an atmosphere same as before.I remembered the old days.


4月3日

午前中、いつものごとくくだらない理由でカミさんとちょっと言い争いをしてしまいました。
でも、そのおかげで、ここ最近カッカしてた自分の脳みそをちょっとだけ冷ますことができました。
固執すまいと思いつつ、俺はやっぱり何かに固執してた、のかも。
そんなこと考えてると、必死に考えてること自体がばからしくなってきた。力抜きたい。

で、力抜く一環として夜にカミさんと酒飲みすぎて、うちに帰ってきてそのままバタンキュー。

人選って大変ですよね。お気持ち分かります。でも久しぶりに会ってみたい気もするなあ。
とか、誰かに言ってみた。

I had a tiff with my wife in this morning.
But I found myself that I was heating up.
I didn't want to be inveterate,but I was inveterate.
So,I felt absurd to think hard.I should be relaxing.

I drunk very much with my wife.I was relaxing very much.

I know that it is hard to select guests.And I'd like to see you after a long time.
I told myself.


4月2日

昨日の日記は、かるーいエイプリルフールネタです。ってことにしといて。
しかし今日も、社内ではみんないろんな理由で頭に血が上ってたなあ。
満月か?と思ったけど、どうやら4月5日が満月みたい。関係なかった。

Yesterday's diary was for April Fool.
Today,somebody in my office were having a hemorrhage by a lot of causes.
I thought that today' moon was at full.But it was not.


4月1日

今日は会社で、とってもエキサイティングなことがありました。
あきれを通り越して、悲しくなった、ほんと。
会社に入ってこんな気分になったのは初めてです。
んで、明日の午前中、早速直訴します(誰に?)。

I had a very exciting happening in the office.
I was amazed at his foolishness and felt sad.
I felt sad very much for the first time since I was on board.
And I'm going to make a direct plea to him(Who?)


ホームに戻る